Etiquetat: , ,

S'estan mostrant 4 fils de resposta
  • Autor
    Entrades
    • #7487
      Marta Sala
      Superadministrador

      Donat que moltes de nosaltres estem en plena etapa de cercar escola volia obrir un fòrum per poder compartir informació, qüestions importants que creieu que cal fer a l’entrevista i mirades de les escoles.

      Aquí aniré recopilant tot el que aneu afegint de forma ordenada.

      Info general:

      Preinscripció del 23 de Març al 4 d’Abril

      Zonificació: http://ensenyament.gencat.cat/web/.content/home/serveis_territorials/lleida/centres/mapa10-primaria.pdf

      Escoles

      Escola Tonucci:

      Durada de la visita: Una hora i mitja
      Donada per: la directora del centre en grups reduïts de pares
      Places ocupades per germans al 2017-2018: en principi 10 (hi hauria 15 places)
      Durada de l’adaptació: Una setmana com a molt
      Menjador: Fet allà, 6 euros diari 6,5 puntual
      Servei d’acollida: 18 euros mensuals (al matí i a la tarda hi ha servei)
      Una escola d’una sola linia en general, que treballa per projectes i racons.

      ZONA: Verda

      Visió Marta Sala visita:
      M’ha agradat l’espai tot i no ser segurament no ser el punt fort del centre, però l’he trobat molt acollidor i pensat pels nens, sobretot l’imensa biblioteca repartida per tots els passadissos de l’escola, convida a llegir amb plaer i això com a bibliotecària m’encanta. M’ha agradat veure als nois de primaria treballar amb llibertat de moviment i amb objectes manipulatius pels racons de matemàtiques, llengues, etc.
      També el fet que siguin tant pocs i puguin personalitzar molt el tracte, treballar des de l’emoció i per espais.
      El Jan venia amb mi a la visita i deia que volia estar amb els nens jugant. Extrec una visió molt positiva del centre. Només m’ha desagradat el fet que el Jan tot i ser de finals de desembre ja no hauria de portar bolquer i no se com serà el seu proces maduratiu en aquest sentit. Tampoc el fet que els pares no siguin una part importar a l’escola, a mi com a mínim m’agradaria poder donar suport a activitats

      Escola Sant Jordi:

      Durada de la visita: Una hora i mitja
      Donada per: Gerard, membre del consell directiu
      Places ocupades per germans al 2017-2018: en principi 13 (per tant al ser una escola d’una sola línia amb 25 nens de ratio, quedarien unes 12 places lliures).
      Durada de l’adaptació: en principi 4 dies
      Menjador: càtering 110€ mes (incloses TOTES les activitats lúdico-esportives)
      Servei d’acollida: de 8.15 a 9 12,5€ de 8.30 a 9 10.5€ mensuals (acollida només matí, no tenen previst posar-ne a la tarda)
      servei de minubus: 103€ mes (no és segur que continuï aquest servei, dependrà de la demanda)
      64€ anuals en concepte de material
      15€ mensuals AMPA
      És una escola d’una sola línia, treballen per projectes (no utilitzen llibres), el claustre de professors es composa de 14 professors.

      ZONA: ROSA

      Impressions de la visita Tamara Martos:

      Em va semblar una escola molt familiar, molt oberta a la participació dels pares, tenen moltes víes per participar (des d’acompanyament a sortides o excursions, fer de bilbiotecaris, conta contes…)

      No treballen lecto-escriptura fins primer, respecten el ritme evolutiu de cada nen, durant el parvulari fan un treball completament manipulatiu. Treballen per tallers, racons i divisions del grup classe per poder reduir la ratio. Respecten la voluntad dels nens en poder escollir de fer una o altra activitat.El tema anglès (que sovint preocupa) comencen a primer de primària classes de 20′ i no és fins el segon cicle de primària (tercer) que fan classes de 50′, lo que sí hi ha una mestra que només parlar anglès amb els nens i mestres i per tant els nens escolten l’anglès des de sempre.
      l’Espai és ampli i molt acollidor, tenen previst remodelar pati el curs vinent afegint més rascaculs.
      Comaprteixen menjador amb Manuel de Montsuar (al fer jornada intensiva es queden pocs nens)
      Fan treball entre cursos i amb els de l’institut.
      Al passejar per les aules i veure els nens se’ls veia molt motivats i contents. Des dels més petits als més grans.
      No vam concretar en temes de bolquer ni res d’això, perquè al juny es fa una reunió més concreta per als pares de P3 on es tracten tots aquests temes més concrets.

      A mi personalment em va causar molt bona impresió.

    • #7493
      Anònim
      Inactiu

      Escola Santa Jordi

      Durada de la visita: Una hora i mitja
      Donada per: Gerard, membre del consell directiu
      Places ocupades per germans al 2017-2018: en principi 13 (per tant al ser una escola d’una sola línia amb 25 nens de ratio, quedarien unes 12 places lliures).
      Durada de l’adaptació: en principi 4 dies
      Menjador: càtering 110€ mes (incloses TOTES les activitats lúdico-esportives)
      Servei d’acollida: de 8.15 a 9 12,5€ de 8.30 a 9 10.5€ mensuals (acollida només matí, no tenen previst posar-ne a la tarda)
      servei de minubus: 103€ mes (no és segur que continuï aquest servei, dependrà de la demanda)
      64€ anuals en concepte de material
      15€ mensuals AMPA

      És una escola d’una sola línia, treballen per projectes (no utilitzen llibres), el claustre de professors es composa de 14 professors.

      Les meves impressions
      Em va semblar una escola molt familiar, molt oberta a la participació dels pares, tenen moltes víes per participar (des d’acompanyament a sortides o excursions, fer de bilbiotecaris, conta contes…)

      No treballen lecto-escriptura fins primer, respecten el ritme evolutiu de cada nen, durant el parvulari fan un treball completament manipulatiu. Treballen per tallers, racons i divisions del grup classe per poder reduir la ratio. Respecten la voluntad dels nens en poder escollir de fer una o altra activitat.El tema anglès (que sovint preocupa) comencen a primer de primària classes de 20′ i no és fins el segon cicle de primària (tercer) que fan classes de 50′, lo que sí hi ha una mestra que només parlar anglès amb els nens i mestres i per tant els nens escolten l’anglès des de sempre.
      l’Espai és ampli i molt acollidor, tenen previst remodelar pati el curs vinent afegint més rascaculs.
      Comaprteixen menjador amb Manuel de Montsuar (al fer jornada intensiva es queden pocs nens)
      Fan treball entre cursos i amb els de l’institut.
      Al passejar per les aules i veure els nens se’ls veia molt motivats i contents. Des dels més petits als més grans.
      No vam concretar en temes de bolquer ni res d’això, perquè al juny es fa una reunió més concreta per als pares de P3 on es tracten tots aquests temes més concrets.

      A mi personalment em va causar molt bona impresió.

      • #7517

        Escola St Jordi:
        La Quima va a l’escola, actualment fa P3 o sigui que “som novatillos”!

        Tema bolquer: En principi al setembre no en poden portar.

        Adaptació: Durant el primer trimestre hem pogut acompanyar els infants fins a l’aula. Els que ho han necessitat han pogut estar una mica a dins amb els i les peques, però des de 0 se’ns ha animat a que fossin els infants sols el que s’autogestionessin l’arribada i les rutines.

        Ratio: A infantil: Cada curs fa tres grups de 8-9 alumnes ja que treballen la major part del temps en grups reduïts de 8 o 16 infants (del mateix curs o internivells)
        Estan tots junts en moments de joc lliure a l’aula i/o al pati i un dia a música i a psicomotricitat. Treballen els tallers, musica i festes amb internivells.
        Podeu veure el blog de música amb algunes classes grabades a http://blocs.xtec.cat/sompetitsgransmusics/, teniu totes les aules.
        Si no volen participar d’alguna activitat no ho fan i se’ls proposa una alternativa. Ells escolleixen els tallers que volen realitzar i els racons on volen treballar. Realment els alumnes d’infantil treballen durant tot els curs molt barrejats, i el fet que sigui només una línia els hi facilita molt el vincle entre tots ells. La Quima ja coneix a quasi tots els i les alumnes d’infantil i inclús alguns de primària (ja que les festes també les treballen amb ells) i interactua d’una forma molt espontània i realment saludable (des del meu punt de vista; quan berenem a l’escola els observo) 😉

        Vies de participació: És una escola molt familiar, la majoria de nenes/nens es queden a dinar però els van a recollir les famílies, amb el que la comunicació pares-escola és molt fluïda. Es pot participar formant part de l’AMPA, Comunitat Educativa, Gurp de teatre, coral (aquest dos sempre treballen d’una forma intergrada amb els alumnes i les festes de l’escola, fent equip amb els infants i professors/es), contacontes, gestionant la biblioteca, o formant part del banc de pares per fer manteniment i millora de la infraestructura de l’escola, formant part de la revista, o de la comissió de jardineria i hort, anant a les excurcions, fent fotografies o pelant fruita… Totes aquestes iniciatives de participació i les que els mapares proposen son benvingudes i acollides per l’escola, fet que la fa molt oberta i participativa de cara a les families i permet que puguis format part del dia a dia de l’escola.
        L’escola i els patis resten oberts fins que el personal de neteja acaba la seva jornada, fer que també facilita molt el vincle entre families i alumnes doncs una bona colla ens quedem a berenar a l’escola.

        Menjador: La Quima es queda de forma espontània. Hi ha diferents menús, vegetarià per diferents intoleràncies… Del menjar no puc comentar gran cosa, ja que no he tingut oportunitat de provar-lo, però les activitats de menjador (a P3 fan migdiada, tot i que no dormen gaire ;p ) estan molt ben organitzades i van de la mà amb la filosofia del centre. A les festes el personal de menjador sempre hi participa i hi ha molt bon feeling. En el cas de les monitores de P3 la Quima n’està “enamorada”.

        Altres:
        Fan colònies a partir de P3 (no encara no sabem que farem, dependrà de la voluntat de la Quima, ja que em sembla que son una mica petits… ) L’experiència dels anys anterior és molt bona èr això repeteixen.
        Excurcions: Baixen força a Lleida amb el bus groc. Ja sigui per descobrir entorn (mitjana, riu…) o per activitats culturals (biblioteca, ludoteca…) També participen amb escoles bressol realitzant obres de teatre o contacontes, sessions de música. Els de P3 van a representar una obra de teatre sobre els refugiats a l’escoal bressol de Balàfia (m’encanta la motivació que té el grup en general per a reailtzar-la i la sensiblitazació sobre el tema)

        I no se… Si voleu preguntar endavant!!!
        Ànims a totes!
        Una abraçada!
        Laia

    • #7497

      Us deixo un link del meu web on trobareu també comentaris de families i mestres que ja porten temps a dins de les escoles, per si por ajudar a la vostra elecció.
      Allí trobareu també la informació sobre el procés: zones, calendari, condicions, resultats de preescripció, matricules…

      http://www.mamilatte.com/2017/01/eleccion-de-colegios-en-lleida-curso.html

      Bona tria i bona sort families!!!! 😉

    • #7514
      Eva Cazorla Pérez
      Participant

      LA MITJANA

      -HORARIS: de 8’50h a 12’20h i de 15h a 16’30h
      -SERVEI ACOLLIDA: 8h-8’45h. Preu 18€/mes segons els nens que s’apuntin, quants més nens més barat.2€ dia esporàdic
      -MENJADOR: 105€/mes o 6’60€ esporàdic. Menjar de l’empresa sercodaga però amb cuina i cuiner pròpi (Molt bo segons el que m’han comentat pares que conec i els pares es poden quedar a dinar quan vulguin, es solen quedar els dies de reunió d’ampa).
      -QUOTA AMPA: 50€/curs
      -MATERIAL a infantil 120€/curs i a primària 85€/curs.
      -GRUPS: Escola de 2 linies amb 25-26 alumnes per aula. 1 mestra per cada aula + 1 tècnica compartida entre les dues aules.

      – METODOLOGIA DE TREBALL:
      Treballen per projectes tan a infantil com a primària, no utilitzen llibres però a partir de primer utilitzen uns quadernets per treballar les matemàtiques i la lectoescriptura,tenen unes hores establides per al treball de les mates i fer exercicis d’ortografia, comprensió lectora, etc . Tot i que intenten treballar-ho tot des del projecte que els nens mateixos han triat per a que sigui més significatiu.
      A infantil a més dels projectes treballen per racons i tallers, tenen l’horari organitzat de manera que es puguin fer desdoblaments dels grups i aixi poder treballar en petit grup.
      Els divendres a la tarda fan els tallers barrejats, a cada taller hi ha una proposta preparada i els nens es mouen lliurement. Al passadís de les aules hi ha montats diversos racons de joc.
      – PARTICIPACIO FAMÍLIES:
      Escola oberta a la participació de les famílies. Les festes que fan son: a la tardor coincidint amb la castanyada, a l’hivern coincidint amb nadal, a la primavera coincidint amb sant jordi, dia de la pau, dia de la música i dia de l’esport.
      Fan moltes sortides pel barri relacionades amb el projecte. Sortida cada trimestre a la mitjana per veure l’evolucio de les estacions. Al segon i tercer trimestre P3, P4 i P5 van a l’auditori a peu i a l’escorxador amb bus. A P5 van de colonies una nit.
      A P3 els pares col•laboren fent “el protagonista” dura tota la setmana pero un mati el nen porta el material que ha preparat a casa sobre ell mateix i l’explica/exposa a la classe, a la tarda els pares venen a fer una activitat a la classe amb ell. A P4 fan els voluntaris, els pares poden oferir-se a anar a explicar un conte. I a P5 fan el mateix pero explicant els seus oficis. A Primer de primaria expliquen els jocs de quan eren petits i a segon de primaria un lloc que agradi molt al nen. També poden anar a fer una “conferencia” que consisteix en anar a explicar alguna cosa relacionada amb el projecte que treballen els nens que ells coneguin. A les sortides també demanen sempre l’acompanyament dels pares, hi ha una borsa on t’apuntes i quan necessiten acompanyants et truquen.
      – ALTRES: l’esmorzar el porten en carmanyola i cada dimarts han de portar fruita. Treballen l’hort i tenen una biblioteca petita per als d’infantil i una més gran per a primaria i funciona amb un carnet amb el que els nens poden treure llibres cada setmana.
      Hi ha 46 places de P3, 4 reservades a NEE i han comptat que més o menys hi haura 15-16 germans.
      Comparteixen pati amb l’institut pero no coincideixen en horaris de sortides i entrades. El pati d’infantil es bastant petit i amb poca zona de sorrs i jocs ja que limita amb la pista de l’instirut que es tota de formigó. Poques ombres al pati.
      Les mestres son les mateixes a p3 i p4 i a p5 es canvien la del A va al B i la del B va al A. Fan apadrinament amb els nens de sisè que col•laboren en alguns projectes i fan apadrinament lector.

    • #7515
      Eva Cazorla Pérez
      Participant

      L’ESPIGA

      – HORARIS: de 9h a 12:30h i de 14h a 16:30h
      – SERVEI ACOLLIDA: de 8h a 9h preu 6€/mes i per la tarda de 16’30h a 17h
      – AMPA: 155€/mes ens els que ja entra menjador i activitats del migdia.
      -TRANSPORT: 65€/mes
      – MENJADOR: Cuina pròpia, els nens d’infantil dinen a les seves aules i a primaria ja dinen al menjador.
      – GRUPS: Escola de dues linies amb una mestra i una tei a cada aula i amb 25 infants per aula.

      – METODOLOGIA DE TREBALL:
      Treballen amb una pedagogia activa, experimentar, jugar, posar-se en situació…a infantil treballen per projectes, tallers i racons i a primaria també, utilitzen llibres a partir de tercer però no en totes les assignatures ni tot es fa seguint el llibre sino que éd per complementar. Aquests llibres son sicialitzats. Treballen molt la investigació en els cursos més grans i el treball de recerca. Des de P3 fomenten el treball en equip, per parelles, etc. Tant les aules d’infantil com les de primària es troben situades al voltant d’una zona comuna que utilitzen molt també per a posar racons de joc, quan fan treball barrejats els de p3 amb p4 o p5 i els nens pel que vam veure entren i surten de la classe com necessiten per a fer el seu treball. Utilitzen molt es desdoblament de grups per tal de poder treballar en grup més reduït, i als desdoblaments també mantenen lo d’estar dues mestres per grup. Quan hi ha algun aspecte concret que cal treballar més fan petits grups també dins l’aula, tipo un reforç amb els nens que els costa alguna cosa.
      Treballen l’anglès des de P3 fomentant sobretot l’expressió oral, a infantil fan un taller de plastica en anglès i a partir de tercer de primaria fan també les ciencies en anglès.
      A primaria fan el consell de classe on es tracten les dificultats que puguin anar sorgint al grup-classe i tot es realitza en democràcia a l’aula.
      – ALTRES: es fan sortides i colonies des de P3 i a mesura que van creixent es van fent excursions més llargues, el que volen és que al acabar primaria hagin voltat per tota Catalunya perquè a secundària ja marxaran fora.
      A més de pissarra digital a totes les aules hi ha una sala dordinadors que estan q disposició dels alumnes tant per a l’hora d’informàtica com per sempre que necessitin buscar informació sovre el projecte que treballen. També un laboratori, un taller per fer dibuix, pintura, fang, etc. Una gran biblioteca, sala de psicomotricitat a infantil i gimnàs per a partir de primària.
      A p3 i p4 els nens tenen la mateixa mestra i després els barregen a p5. L’adaptació dura fins al desembre i et deixen entrar a l’aula a deixar al nen. Totes les aules donen al pati i els pares porten als nens fins a la porta de l’aula on s’acomiaden, podent parlar amb la mestra cada dia tant a l’entrada com a la sortida. Els nens de p3 fan migdiada de tres quarts d’hora però a partir de p4 canvien la migdiada per una activitat extraescolar. Fan 1h de psicomotricitat a la setmana + 1/2h d’un desdoblament. Fan barreges entre nens del mateix cicle i també els nens més grans fan algunes activitats amb els petits tipo apadrinaments. Pati gran amb diversitat de terrenys, zona tipo bosquet i tipo parc infantil i zona de pistes de basquet i futbol.

S'estan mostrant 4 fils de resposta
  • Heu d'iniciar sessió per repondre a aquest tema.

Contacta'ns

Envian's un email i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.

Enviant

Entra amb el teu usuari

or    

Forgot your details?

Crea un compte